طالع بینی تزویج

پنجشنبه 20 مهر 1396
11:39
ارایش و زیبایی عروس

طالع بینی چیست؟

در لغت طومار ی دهخدا در مدخل طالع بدین معانی برمیخوریم : صعود کننده . طلوع کننده .


طالع بینی آگاهی از چگونگی قرار تصاحب کردن ستارگان آسمانی در موقع به دنیاآمدن شخص است .



بر پایه ی طالع بینی ها , هر شخص هنگام به دنیاآمدن , مبتنی بر ماه میلاد و برجی که در آن به عالم می‌آید ; از گردش ستاره ها و انرژی جانور در کیهان , تاثیر می پذیرد و این اثر پذیری در زمان معاش همراه اوست .



در طالع بینی اثر مجاورت و قرار به دست آوردن منظومه خورشیدی , به ویژه خورشید و ماه و سیارات در مجاورت این موسسه ها در طول به دنیاآمدن , دوچندان حیاتی تلقی میگردد .


طالع بینی در ادبیات :


اقتدار طالع بینی و یقین به شوم و سعد بودن برخی از روزهای خاص در ادبیات ما نیز ریشه دوانده است . در اشعار و متن های اکثری از شاعران و نویسندگان به طالع اشاره شده‌است .



چه بسا ایرانیان باستان , سعد و شوم بودن را به طیوران هم نسبت داده اند در صورتی‌که هما را که پرنده ای افسانه ای در اعتقاد عامیانه است ; پرنده ی به روزی می نامند و جغد را که همشه در خرابه ها مدیحه سرایی می نماید ; نحس و شوم می‌دانند .



حتی‌در یقین عامه ی مردمان سیاره های زهره و مشتری طالع سعد دارا‌هستند و بهرام و کیوان دارنده طالع شوم می‌باشند .


مثال ای از اثر طالع بینی در اشعار شاعران گوناگون :


خودکار اقبال اینجانب شکسته راز است / گیسو در راز به طالع هنر است ( خاقانی )


فلک در طالعم شیری نموده ست / ولیکن شیر پشمینم چه سود است ؟ ( نظامی )


طالع جوزا که کمر بسته بود / از ورم رگ زدنت رسته بود ( نظامی )


نماند جاودان طالع به یک خلق / نباشد آب دائم در یک جوی ( نظامی )


در طالع اینجانب نیست که نزدیک تو باشم / می گویمت از بدور دعا گر برسانند ( سعدی )


طالع بینی بین اقوام باستان


ردپای طالع بینی را بایستی میان اقوام باستانی کاوش کرد ; به این دلیل‌که اقوام و ملل متفاوت از دیر باز تا کنون در بخش اعظمی از مساله معاش خود به فال و طالع بینی پناه برده اند .



در دورانی که دانش هنوز جواب روشنی برای مجهولات انسان نیافته بود ; آدم ها برای رفع عطش درک کردن و ارضای احساس فضولی دست به دامن خرافه و خرافه پرستی می شدند .



توسل به طالع بینی اولین دفعه با اعتنا در جنبش ستاره ها و تاثیر آنان بر شوم و سعد بودن طالع آدم ها خودش را نشان اعطا کرد .



منجمان سابق اعتقاد و باور داشتن هر انسانی دارنده روزهای سعد ونحس است و برای انجام کارها اصلی بایستی به آنها اعتنا شود . احتمال دارد استدلال این‌که در دربار اکثر اوقات پادشاهان دیر باز , منجمان منزلت ویژه ای داشتند , اعتنا به همین نیاز بود .



منجمان با بررسی های خاص خویش مورخ سعد آغاز نزاع ها , به دنیا آمدن نوزادان , تزویج و دیگر کارها را به پادشاهان متذکر میشدند و این اعتقاد و باور به حدی بود که در صورتی وقتی شخصی مغایر طالع پیش گویی شده کار می‌کرد و سود ی خیر و خوبی از این عمل عایدش نمی‌شد آن را به زیر پا گذاشتن طالع بینی ربط می دادند .



بشر ها در سرشت خویش دنبال ماجراجویی اند و برای پیش گویی آتی حریص میباشند . این اطلاع از آخر و عاقبت و تقدیر و طالع سبب شده‌است طالع بینی های چینی , هندی , یونانی فی مابین مردمان منزلت ویژه ای پیدا نمایند .


نگرش مردمان نسبت به طالع بینی


قسمتی از اشخاص فقط از جنبه ی سرگرمی به مورد نگاه می‌کنند و فال و طالع بینی برایشان جنبه ی فان داراست .



این که شخصی با در دست داشتن داده ها اندکی از معاش تو , بتواند چه بسا یکسری روز از آتی ی معاش تو‌را پیش گویی نماید , یا این که پا را بالاتر گذارده در زمینه ی آتی ی تو بعداز تزویج ایده پردازی نماید در دسته خویش مناسب و شیرین است .


البته گروهی از اشخاص میباشند که طالع بینی را پذیرش دارا هستند البته خیلی از مساله را مبتنی بر آن تجزیه و چک نمیکنن .



در واقع این اشخاص سرگرم عملی شدن یا این که نشدن این قبیل طالع بینی ها نیستند . احتمالا چندین دقیقه ای به تاءمل فرو فرایند ولی بعد از گذشت مدتی کوتاه دلسرد شده و بی میل می گردند .


ارایشگاه عروس


[ بازدید : 34 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ارابشگاه عروس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]